brokolicové placky nové

Brokolicové placičky

Brokolicové placičky jsou vhodnou večeří pro všechny věkové kategorie. Z nutričního hlediska jsou velmi výživné.

Jáhly obsahují vitaminy sk. B, železo, draslík, křemík, hořčík, fosfor, měď, zinek. Pomáhají při únavě, zlepšují funkci slinivky břišní a metabolismus celkově, jsou bezlepkové.

Brokolice obsahuje především vitaminy C, betakaroten a E) a řadu minerálních látek (draslík, vápník, hořčík, síra, fosfor, selen). Pomáhá s posilováním imunitního systému, působí proti rakovině, doporučuje se při osteoporóze.

Vajíčka (zvláště ta domácí nebo z bio chovu) jsou skvělým zdrojem dobře využitelných bílkovin, protože obsahuje všechny základní aminokyseliny. Žloutek obsahuje vápník, fosfor, zinek a jiné minerály, vitaminy A, D, E, K, aj. Domácí nebo bio vajíčka mají obvykle až 10x více omega-3 nenasycených mastných kyselin než ta klasická z velkochovu.

Pokud sečteme výše uvedené benefity, bude toto jídlo dobré pro:

  • všechny, kteří se snaží zhubnout
  • děti, těhotné ženy
  • ty, kteří trpí osteoporózou
  • sportující
  • celiatiky, diabetiky
  • ty, kteří bojují s únavou, nízkou imunitou nebo nedostatkem železa.

Potřebujete jen (pro cca 2-3 strávníky): polovinu brokolice, 2 vajíčka, jáhlové vločky – cca 6 lžic, 2 stroužky rozmačkaného česneku, 5 cm pórku (nakrájený na drobno), lžičku majoránky, sůl, pepř, olivový olej na pečení.

Brokolici rozdělte na růžičky a ty krátce povařte (cca 8-10 min). Vrcholky růžiček lehce rozmačkejte (ne na kaši, ale kousky), tvrdší části stonku pokrájejte, vše smíchejte s ostatními ingrediencemi, těsto možná bude mírně řidší, ale vše se při pečení spojí. Na pečící papír lehce potřený olivovým olejem tvarujte cca 0,5 cm tenké placičky a pečte je při 180 °C do zlatova (min 30 min).

Tip: do lívanečků můžete přidat i trochu nastrouhaného sýru.

 

Leave A Response

* Denotes Required Field