Jablečný perník

Zužitkovávám nadbytečná jablka a připravuji dětem „perník“. Není to ale ledajaký perník, je to perník, který díky vysokému obsahu vlákniny beta glukan prospívá imunitnímu systému a snižuje cholesterol:)

Suroviny: 

250 g datlí – namočte je min na 1 hod do vody, poté přebytečnou vodu slijte a datle umixujte na jemno (vodu nevylévejte, můžete ji použít, pokud by těsto bylo příliš husté)

300 g ovesné mouky

2 vejce, 3-4 lžíce kakaa

1 prášek do pečiva, 2 lžičky perníkového koření (případně mleté skořice)

4 velké lžíce kokosového oleje nebo přepuštěného másla

4-6 oloupaných a na jemno nastrouhaných jablíček (4 velká nebo 6 malinkých)

Příprava:

Z bílků ušlehejte sníh, žloutky s kokosovým olejem namixujte do pěny. Přidejte k nim nasekané datle, kakao, nastrouhaná jablka, ovesnou mouku smíchanou s práškem do pečiva, koření a jemně vmíchejte sníh z bílků. Pokud bude výsledná směs příliš hustá, zřeďte ji trochou vody z datlí. Směs nalijte na plech s pečícím papírem, můžete posypat hořkou čokoládou a pečte při 180°C cca 40 min.

Po vychladnutí jsem perník rozpůlila, polovinu namazala domácími povidly a slepila oba díly k sobě. Chutnal:)

Také jsem jej už pekla bezlepkově (z jáhlové mouky), byl trochu sušší, ale snědl se také poměrně brzy!


UPEČTE SI PRO CHUŤOVÉ BUŇKY I ZDRAVÍ:IMG_7712

Datle, ovesné vločky a jablka obsahují značné množství známé vlákniny beta glukan, která pročistí vaše střeva a podpoří imunitní systém. Kokosový olej má proti mikrobiální účinky a snese i vyšší teploty. Moučníkům dodává jemnou kokosovou příchuť.

Leave A Response

* Denotes Required Field